ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > beendermeel
Ik ben nieuwe raku glazuren aan het uit proberen. Bij één van de glazuren zit beendermeel in. Ik kreeg dit bij het zeven van het glazuur niet door mijn zeef. Hoe kan ik van dit glazuur toch een mooie gladde substantie krijgen. Alvast bedankt Jeltje
5 antwoorden
-
Ola Jeltje,
Kwam dit door een grovere maling of wilde het er gewoon niet doorheen want ik werk er ook mee maar ben dit probleem nog niet tegen gekomen.
Mocht het er gewoon niet doorheen willen gooi bij het poeder (na het maken van het recept) water en laat dit een uurtje of wat staan dan dringt het water lekker door dan is het meestal een kwestie van even doorroeren en door de zeef halen.
Groetjes, Susanne
www.suuskeramiek.com -
Ha Susane, de maling is vrij grof. Ik heb het gekocht bij de Hazelaar. Kan ik met een vijzel het fijner krijgen, of kan ik het pak beendermeel voor de tuin pakken. Het weken met water heb ik al geprobeerd.
-
Dan heb je helaas niet de goeie.
Met een vijzel kan je zeker proberen en ik geef je een goede kans van slagen.
Die voor de tuin lijkt me ook te grof maar dat weet jij het best je kunt het allicht proberen.
Bij Cock Keramiek te Bergschenhoek hebben ze de goede beendermeel ookwel bone ash genoemd
Groetjes, Suus
www.suuskeramiek.com -
Heb je het al met warm(heet) water geprobeerd Jeltje?
Wij hebben geen last met calciumfosfaat.
Frans -
Ik zal deze tip uit proberen. De glazuren heb ik nu grof op een plaatje gedaan, ga als het goed weer is, morgen rakustoken.
Proberen om nog een nieuwe proef te maken. ben heel benieuwd naar het resultaat, ook van de andere recepten. Jeltje
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.