ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuurpotlood eerst bakken??

Ik heb een schaal met handtekeningen er op door een glazuurpotlood. Nu merk ik dat je het makkelijk uit kunt vegen. Moet je voor een mooi resultaat de schaal eerst bakken met de potlood en daarna pas transparant glazuren??
Ik breng transparant aan met een kwast maar ben bang dat ik de glazuurpotlood uit veeg. Daar wordt het niet mooi van.
Heeft iemand hier ervaring mee??

gevraagd

5 antwoorden

• Beste |Edith,

Als je glazuur kunt spuiten heb je dat probleem niet, met de kwast veeg je een deel weg.
    Eerst een keer bakken maakt dat het al beter zit vastgebakken.
    Omdat ik spuit ken ik je probleem niet maar eerst bakken lijkt me een oplossing
    succes
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Edith,

Omdat je het niet over kunt doen na het bakken niet gelijk de volle laag kwast glazuur opbrengen maar eerst een klein stukje uitproberen wat je hebt een kleine kans dat je het nog steeds wegveegt.
    Volgens mij bestaat het nl. voornamelijk uit pigment en pigmenten bakken puur niet allemaal even lekker vast op de scherf na de biscuit stook.

Groetjes Susanne
    www.suuskeramiek.com
    beantwoord
  • Ik dank jullie hartelijk voor het antwoord.
    Ga voor de zekerheid toch maar even eerst bakken.
    beantwoord
  • Is eventueel gieten van je glazuur een oplossing? Wat ik haal uit je vraag is , dat je niet kan spuiten, met kwasten blijf je misschien het vervagen van de tekst houden. Dan blijft gieten over, of neem je dan alsnog de lijnen weg? Misschien eerst proberen op een proefplaatje.succes Jeltje
    beantwoord
  • Prettig om mee te schrijven op keramiek vindt ik b.v. een kroontjespen.Je kan dan werken met onderglazuur maar ook met opglazuur.

Rob
    http://www.reliefs.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.