ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur hoger bakken dan biscuit
Kan ik transparatnt glazuur hoger bakken (1160) dan mijn biscuit gebakken servies (1035)??
Ik heb dit eigenlijk nog niet uitgeprobeerd, maar weet iemand of dat kan. Ik heb namelijk per ongeluk glazuur gekocht wat een hogere temp nodig heeft.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik heb dit eigenlijk nog niet uitgeprobeerd, maar weet iemand of dat kan. Ik heb namelijk per ongeluk glazuur gekocht wat een hogere temp nodig heeft.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
2 antwoorden
-
Hallo Edith,
Normaal doe ik een biscuitstook op 980 graden. (scherf is dan nog goed poreus zodat het glazuur er goed in kan trekken)
Daarna stook ik het op 1080 graden.
Maar als jij wil stoken op 1160 graden, moet dat gaan mits je de maximale temperatuur van de klei niet overschrijd. (staat op het pak vermeld) -
Hoi Edith,
Zoals Marion al zei, kun je zo hoog stoken als je klei en je glazuur toelaten. In de meeste gevallen stook je je glazuur altijd hoger dan dat je biscuit stookt. Ik stook mijn biscuit altijd op 1020 graden. Als je niet zeker weet of het lukt, kun je denk ik het beste van dezelfde klei een proefplaatje maken en dan met dat glazuur stoken op 1160 graden.
Succes,
Karin
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.