ALGEMEEN > Ovens > Onderhoud Elektrische ovens

Ik heb een vraagje...Ik werk op een keramiekwerkplaats voor gehandicapten en wil graag de oven is goed schoon maken...ik vroeg mij af of het de spiralen eruit gehaald mogen worden, want er zit onder spiralen veel zand beneden...?? Sommige spiralen zitten gedeeltelijk niet meer op hun plek, heeft dit mogelijk negatieve gevolgen voor de werkstukken...? Verder willen wij onze unieke producten aan de man brengen heeft er iemand ideeen in de buurt van R'dam. We maken vazen, schalen, theepotten, kunstwerken..allemaal op bestelling, vriendelijk groeten
Werkplaats begeleider Helias Danielle

3 antwoorden

  • Beste Danielle,

    Als je de spiralen eruit haalt krijg je ze er nooit meer in.
    De kanthaldraad wordt door het stoken bros en zal dus breken.
    Spiralen die uit de groeven hangen is een probleem, wat kan helpen is ze warm te maken met een gasbrander en ze als ze gloeien terug te stoppen. Dan zijn ze nl minder bros
    Dit is een riskant klusje gaat het fout en breekt de spiraal, dan zul je deze moeten vervangen.
    Wat je kan proberen is met een stofzuiger het zand weg te halen. Denk eraan dat het stoffilter van een gewone stofzuiger niet voldoende filtert en gevaarlijk fijn kwartsstof uitblaast. voor een keertje je oven schoon te maken lijkt me acceptabel, maar maak er geen gewoonte van om met de stozuiger de boel schoon te maken.

    groet
    Hans
    beantwoord
  • Hallo Danielle,

    Bij mij aan de overkant is ook een AC waar ze keramiek maken. Zij maken gebruiksgoed wat in kerstpakketten terecht komt. Misschien is het wat om bedrijven aan te schrijven?
    Succes!

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Bedankt voor de tips....de spiralen zijn dus wel te koop ook? enig idee hoe duur dat is? We hebben wel een speciale keramiek stofzuiger, maar maak er inderdaad geen gewoonte van, groeten danielle
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.