ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > onderglazuur
ik heb onderglazuur van veka. in poedervorm.maar als ik decoreer blijft de decoratie zo vlekkerig. hoe maak ik een mooi dekkende decoratie.ik breng het op met een kwast,maar dan is het al niet mooi glad. het strijkt niet uit, ik heb wel de ondergrond eerst vochtig gemaakt.
ik zie zo vaak mooie gladde decoraties. hoe doe ik dat ook?
ik zie zo vaak mooie gladde decoraties. hoe doe ik dat ook?
8 antwoorden
-
Hallo trudy,
Het kan zijn dat ondanks dat je de ondergrond vochtig maakt deze toch nog te snel zuigt,waardoor de verwerkingstijd van de verf bekort wordt(biscuit is te poreus).Je kan proberen nog vochtiger te schilderen(aquarel).
Wat schildersmedium(b.v. op waterbasis)kan eigenschappen van verf verbeteren zoals de uitstrijkbaarheid.
Schilder je op waterbasis waar bepaalde vormen van wel met aquarel te vergelijken zijn, kunnen vlekken ook wel karakteristiek zijn.
Rob -
ik heb een foto opgezocht zoals ik graag de onderglazuur wil hebben.
-
niet gelukt dus
-
Trudy Ik zou het is met medium proberen.Ik gebruik er een speciaal medium voor,je kan me mailen voor een gratis monster.
Rob -
hallo, gebruik een zachte kwast, schilder in 1 richting en probeer meerdere lagen over elkaar heen. Na elke laag goed laten drogen. Ik denk dat het zo wel lukt om een mooie dekkende laag te krijgen.
-
Hallo allemaal,
Heeft iemand een recept voor een medium voor onderglazuur? In Delft (Delftsblauw) doen ze het met suikerwater maar misschien moet er nog iets aan toegevoegd worden? Het gaat mij om de verhoudingen.
b.v.d. Cora. -
Hallo Cora,
Ik ben erg tevreden over optapix als onderglazuur medium,maar ik gebruik ook de schildermediums van Sjerning.
Voor medium ingredienten en recepten zou je eens bij Verfmolen'de kat' Kalverringdijk 29 Zaandam tel 075-621 04 77 kunnen informeren.
Rob -
Heel hartelijk dank Rob,
Ik ga zeker even bellen morgen, misschien hebben zij een recept voor mij, anders ga ik er mettertijd even langs, als ik richting Amsterdam moet.
Optapix houd ik in gedachten, ik heb het opgeslagen.
Groeten, Cora
www.coraceramiek.com
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.