ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > rode glazuur
voor een groepswerk zouden we graag een paar details rood glazuren
we hebben een elektrische oven, bakken op 1245° en hebben een potje CERADEL socor rouge fonce
als we dit mengen met een transparant glazuur is het kleur verre van rood
ook geen resultaten wanneer we dit eerst mengen met water, schilderen als onderglazuur en achteraf transparant glazuur opzetten
we hebben jammer genoeg geen gebruiksaanwijzingen van die CERADEL, weten enkel dat je kan bakken tot 1250°
Kent iemand dit produkt of andere recepten om een rood glazuur te bekomen ?
Alvast bedankt
we hebben een elektrische oven, bakken op 1245° en hebben een potje CERADEL socor rouge fonce
als we dit mengen met een transparant glazuur is het kleur verre van rood
ook geen resultaten wanneer we dit eerst mengen met water, schilderen als onderglazuur en achteraf transparant glazuur opzetten
we hebben jammer genoeg geen gebruiksaanwijzingen van die CERADEL, weten enkel dat je kan bakken tot 1250°
Kent iemand dit produkt of andere recepten om een rood glazuur te bekomen ?
Alvast bedankt
9 antwoorden
-
Dag Mie,
Ceradel ken ik niet dau wat dat betreft kan ik je niet adviseren.
Voor rood op die temperatuur gebruik ik een kleurpigment (Jaeger FK3022) in een transparant glazuur.
Ook dat luistert nauw want is de glazuur te dik aangebracht dan krijg je sinaasappelhuid.
Een kant en klaar rood glazuur van welte wat ik eens geprobeerd heb, levert een mooi rood maar dat heeft nogal de neiging om te gaan lopen.
Succes
Hans -
bedankt, vrees wel dat ik die hier niet gaat vinden (we wonen in Thailand) we zoeken verder hier of laten het opsturen
-
Cookson Mattey in Maastricht verkoop een goede rode kleurstof 14P8003 Komt uit China als ik het goed heb.
Je moet er wel veel van gebruiken 8 tot 10 % in een transparante glazuur maar dan heb je ook een heel mooi rood.
Frans -
Afgelopen zomer heb ik een en ander bij Ceradel gekocht:het is een Franse firma met een uitgebreid aanbod en vele vestigingen i n Frankrijk.
Rouge foncé, dieprood mag je vlgs de catalogus niet hoger dan 940/1050° stoken.als het nr CAV 2180 is .Alle roden van Ceradel mogen noet hoog gestookt worden.
Je kunt ze ook zelf opzoeken:www.ceradel.com.
Leuk, kleien in Thailand!
-
Frans.
Weet jij ook bij /tot welke temperaruur je bij deze rode kleurstof kan stoken?? Met mooie resultaten??
Denk je. dat hij ook geschikt is voor 1000 graden??
Ik zit er aan te denken om het bij raku stoken te gebruiken......
Kun je me hierin raden???
Alvast bedankt.
Marrie. -
Lia, ik ga eens even op zoek.
Misschien kom ik in de zomervakantie in Frankrijk en zou ik het zó mee kunnen nemen.
Ik vind het een leuke tip!!!
Marrie. -
Wij stoken op 1260 Marrie
Ik denk dat het in een transparantglazuur op elke temperatuur mooi kan zijn.
Frans -
bedankt voor de tip, ons rood is PGD 749, details gaan we opzoeken op die website
-
Dankjewel Frans.
Ik zal eens informeren bij Cookson en vandaaruit kijken of ik wat kan bestellen....
Marrie.
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.