ALGEMEEN > Stoken > stookkosten

Graag zou ik van jullie advies hebben over het volgende:
Bij mij moeten de cursisten per gewicht de stookkosten betalen.
Nu is er een cursist die hele kleine lichte dunne schaaltjes maakt van nog geen 20 gram. Het minimum bedrag heb ik nu op 1 euro staan en daar is het dan twee keer voor gestookt en de transparante glazuur zit daar ook nog bij in! Dit voelt niet goed.
Hebben jullie een starttarief? Ik wil wel in het redelijke blijven maar heb het idee dat dit ergens niet klopt.
Ook passen de schaaltjes niet op een triangel. Hoe stoken jullie zoiets?
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit doen.

Groetjes Let.

3 antwoorden

  • Beste Let,

    Ik werk ook op basis van gewicht en de situatie die jij omschrijft is heel herkenbaar.
    In zo'n geval zou ik met de betreffende cursist een gesprek hebben over hoe de kosten reeel berekend zouden kunnen worden. In dit geval op basis van volume.
    Voor cursisten heb ik geen minimumgewicht. Als ik voor anderen bak is er wel het minimum van 1 kg.
    Iets wat lastig is om op de triangel te zetten, dan gebruik ik 3 of meer hanepootjes. Dit zijn metalen rondjes waar een driehoekig puntje omhoog steekt.
    Met brokjes ovenplaat e.d en de hanepootjes maak ik dan voldoende steunpunten om het te kunnen bakken.
    Groeten
    Hans
    beantwoord
  • kijk ook onder Algemene onderwerpen bij het bericht: Kosten bij cursus. Geplaatst op 30-10-06.
    Via onderstaande link kom je er rechtstreeks.
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=7417
    beantwoord
  • Dank je wel Hans!

    Lijkt me een goed idee, op basis van volume. Ik ga dat eens bekijken en berekenen.
    Ook die hanepootjes ga ik achteraan!

    Groetjes Let.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.