ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Reliëf in glazuur

Ik wil graag dit reliƫf maken op een werkstuk. Zit te peinzen hoe dat te doen. Misschien klei vermengen met witte glazuur en dan in kloddertjes opbrengen. Bakken, en daarna rode matte glazuur erover? Klinkt wat onhandig...
Iemand een ander idee voor me?

groetjes
Areke
Bijlagen:
gevraagd

4 antwoorden

  • ik denk dat dit speciaal glazuur is (kruipglazuur?) dat bij een bepaalde temperatuur samentrekt met deze structuur tot gevolg.
    beantwoord
  • Het is een detail van een tropische 'bloem'. Schijnt te ruiken naar rottend vlees, maar mooi is hij wel :-) Ik wil hem/haar namaken.
    Kruipglazuur is een goed idee! Eens kijken of ik dat kant- en-klaar kan vinden. Zelf mengen heb ik nog nooit gedaan.

    Dank en groetjes, Areke
    beantwoord
  • De Rafflesia arnoldii
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Een kruipglazuur zou kunnen.Je zou ook wanneer het werkstuk leerhard is een rood onderglazuur of glaze stain kunnen aanbrengen, en dan voor de stippen met een kwastje een kleipapje.

    Of het onderglazuur aanbrengen na de biscuitbak, en dan de stippen met een kwastje aanbrengen.Voor de stippen zou dan gedacht kunnen worden aan een (sinter)engobe of een reliefpasta;b.v, Duncan French dimensions,een onder en opglazuurverf met reliefwerking.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.