ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > stukje afgebroken

Hallo, ik heb een vorm gemaakt met allemaal driehoekjes en deze aan elkaar gewerkt met slib en samenknijpen. Deze is goed uit de moule (plaaster) gekomen maar de poes vond het leuk er een stukje van te prutsen, het is nog niet gebakken en al wel goed droog, hoe werk ik dit terug aan elkaar, mag ik het terug nat maken en dan met slib, ik heb waterglas staan, mag ik dit puur mengen in een papje slib en zo aan elkaar hechten?
gevraagd

4 antwoorden

  • Hallo Liliane,

    Kan met slib vastgezet worden,eerst opnieuw nat maken.Waterglas zou ik niet gebruiken,het maakt je papje erg dun.Zorg dat de geplakte delen ondersteunt worden.

    Rob
    beantwoord
  • Hallo Liliane,
    je kan slib maken van gedroogde klei met azijn. Dit zou steviger zijn dan gewoon slib. Je kan het stuk ook herstellen met papierklei - dit is zeer stevig en krimpt minder dan gewoon slib.
    Met waterglas heb ik helemaal geen ervaring.
    Hoop dat je hiermee verder kan.
    Groetjes,
    Ingrid
    beantwoord
  • Hallo Liliane,

    Als er bij mij wat afgebroken is tijdens het drogen dan maak ik het met een kwastje beide vlakken wat nat met schoonmaakazijn.
    De klei word dan weer wat zacht maar zet niet uit, even laten intrekken en dan aan elkaar plakken.
    De barst is nu ook nog goed bij te werken.

    mvrgr.
    coen
    beantwoord
  • Bedankt voor de goede raad, ik heb de gebroken stukjes hermaakt en op de andere stukjes (wel eerst natgemaakt) met azijnslib aan elkaar gewerkt en met ondersteuningen zodat alles goed kon drogen. Vannacht is het gebakken, als het klaar is, zal ik hier een foto plaatsen. Ik ga het wel niet hoog bakken, ik zoek nu nog een korrelig glazuur voor 1050 of 1060 graden, maar daar ga ik nog een beetje op zoeken, tips zijn altijd welkom.
    Groetjes
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.