ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Stanniferous Colour
Via een leerling heb ik een oude doos gekregen vol met oude envelopjes met de opschrift: Stanniferous Colour van W.MAYER -GORSSEL.
Ik begrijp dat het pigmenten zijn om op het glazuur te schilderen.
Heeft iemand ervaring met deze pigmenten?
Zijn deze oude pigmenten nog te gebruiken? Hoe gebruik je ze? Met water en tylose aanlengen? Kunnen zij ook onder het glazuur, dus op biscuit gebakken stukken, geschilderd? En dan pas glazuuren?
Weet iemand een goed recept voor het opglazuur?
Ik heb er geen enkel ervaring mee en ben blij met wat tips.
Alvast bedankt
Maya Wuhrmann
Ik begrijp dat het pigmenten zijn om op het glazuur te schilderen.
Heeft iemand ervaring met deze pigmenten?
Zijn deze oude pigmenten nog te gebruiken? Hoe gebruik je ze? Met water en tylose aanlengen? Kunnen zij ook onder het glazuur, dus op biscuit gebakken stukken, geschilderd? En dan pas glazuuren?
Weet iemand een goed recept voor het opglazuur?
Ik heb er geen enkel ervaring mee en ben blij met wat tips.
Alvast bedankt
Maya Wuhrmann
1 antwoorden
-
hoi Maya
aller eerst zou je na moeten gaan wat voor pigment het is ik kan dit niet maar aan de naam te zien lijkt het mijn boddy steins
het is lastig om op je vragen te antwoorden je mailde mij dat je ook bisquit had dat aan de binnenkant al was geglazuurd en de buitenkant vuil was,het beste om dat weer schoon te krijgen zou je het eerst opnieuw moeten stoken
Dan zou je het kunnen beschilderen en glazuurren
als het kleur pigmenten zijn blijven die altijd goed mits ze maar droog bewaard blijven
ik weet niet waar je vandaan komt maar in Bergschenhoek zit Joop Cock keramiek die heb alles wat je nodig heb
als je nog vragen heb hoor ik het wel
groetjes
Lucas Florijn
www.goudsplateel.nl
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.