ALGEMEEN > Keramiek zonder glazuur > vaas met ongeglazuurde buitenkant
Dag allemaal,
Nu denk ik dat dit wel moet kunnen, maar voor de zekerheid vraag ik toch jullie mening even. Ik zou het mooi vinden om vazen die ik maak alleen aan de binnenkant te glazuren. Het gaat om steengoed, dus moet het wel kunnen, denk ik. Ik weet ook van een keramiste, Pascale Girardin, die dit doet.
Zie het plaatje voor een voorbeeld van een vaas die wel helemaal geglazuurd is, maar waarvan ik dus een versie wil maken met alleen de binnenkant geglazuurd.
Groeten,
Flora
Nu denk ik dat dit wel moet kunnen, maar voor de zekerheid vraag ik toch jullie mening even. Ik zou het mooi vinden om vazen die ik maak alleen aan de binnenkant te glazuren. Het gaat om steengoed, dus moet het wel kunnen, denk ik. Ik weet ook van een keramiste, Pascale Girardin, die dit doet.
Zie het plaatje voor een voorbeeld van een vaas die wel helemaal geglazuurd is, maar waarvan ik dus een versie wil maken met alleen de binnenkant geglazuurd.
Groeten,
Flora
3 antwoorden
-
Het plaatje doet het niet, sorry. Hier is wel een link naar mijn hyve, daar staan ook foto's van mijn werk op:
http://lisa11111.hyves.nl/ -
Hallo Flora
Dat moet gewoon gaan.
Hou de glazuurlaag zo dun mogelijk.
Hoe dikker de laag hoe meer spanning er op de wand komt.
succes
Frans -
Dag Frans,
Dat is een goed advies, dankjewel!
Groeten,
Flora
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.