ALGEMEEN > Ovens > afzuiging voor oven

Ik heb een vraagje over afzuigsystemen voor een oven.Ik heb een pijpje uitsteken uit het dak van de oven en vraag me nu af als ik er een pijp boven plaats en door het dak ga is dat voldoende of is er een systeem voor.Heb gezocht op internet en kan weinig vinden.
Ik heb niet zo veel plek boven de oven.Bij mijn andere oven had ik een afzuigkap met dubbele motor.nu heb ik een op poten.
Groetjes Vera
gevraagd

4 antwoorden

  • http://www.baileypottery.com/kilns/fumeventsys.htm

    dag Vera, kijk eens bij deze link
    groet
    Hans
    beantwoord
  • Hallo Vera,
    Je kunt in de handel allerlei vernuftige afzuigsystemen kopen. Heb je echter een sytuatie waar de uitlaatgassen (want dat zijn het) omhoog te leiden dan kun je prima gebruik maken van convectie, van de eigenschap dat warme lucht stijgt. Ik heb de ervaring dat slechts een eenvoudige pijp die omhoog en naar buiten voert voldoende is. Ik gebruik daarvoor een stuk buis dat ik tijdelijk op de uitgang van de oven zet, en dat voert naar een schoorsteengat in mijn plat dak. Goedkoop en simpel.
    Met groet michel www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Bedankt ik had er zelf ook al aangedacht .Want ook ik heb een plat dak.Ik zal de aannemer eens bellen.
    Bedankt
    beantwoord
  • Hallo Vera,
    Natuurlijk kun je een doorvoer door het dak maken, maar is er geen raampje boven in de wand ergens. Dat bespaart ook nog eens een dakdoorvoer. Per keer dat je stookt kun je dan een al of niet flexibele buis door het open raampje heen leiden. Maar waarschijnlijk had je daar al zelf aan gedacht.
    Met groet Michel www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.