ALGEMEEN > Tegels - platen klei > tegels buiten plaatsen

Ik moet geglazuurde steengoedtegels op een bakstenen buitengevel plaatsen. Wie kan mij adviseren over te gebruiken tegellijm en voegmiddel?
Hartelijk dank!
gevraagd

3 antwoorden

  • Hoi Jaap

    enkele jaren geleden hebben wij "CEBAR" een cementlijm gebruikt ik weet niet of dat merk nog bestaat.

    suc6 Frans
    beantwoord
  • eerste mogelijheid: SPECIAALLIJM 705 van eurocol. dit is een waterdichte en flexibele poedertijgellijm. het is te koop bij praxis enz. en voldoet prima. Je moet wel een systtem hebben dat de boel op zijn plaats houdt tot het droog is.

    tweede mogelijheid: tenax steenlijm. dit is een twee compontentenlijm die te kop is bij firma's die grafzerken en keukenbladem maken en zo. Dit spul droogt zeer snel

    beantwoord
  • Ik heb geen antwoord. Zit wel met een zelfde soort vraag.
    Daaraan gekoppeld nog een vraag.
    Situatie: Mijn werkruimte. pakhuisje in Bodegraven afgebrand. Boven de 2 verdiepingsramen zaten oude tegeltjes. Helemaal zoek. Ik wil nu zelf twee halfronde tegelplateaux maken voor boven de ramen. Beide met landelijk tafereel. Twee futen/zwanen in een rijkbedierd en beplant watelandschap. Totaal 36 tegeltjes 10x10 en een tiental afgeronde stukken.
    Vraag: Hoe pak ik dat aan.
    Meer bijzonder: bestaan er glazuren waar je met wit, zwart en cyaan (blauw), magenta (rood) en geel kunt werken en die zodanig samenwerken dat zij zich laten mengen als schildersverf?
    Dat zou mijn klus een stuk vereenvoudigen.
    En anders, wat heb ik minimaal nodig en hoe.
    Spannend!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.