ALGEMEEN > Ovens > Keramikos Favorite op zolder opstoken?

Hallo klei/keramiek enthousiasten.

Ik ben zo gelukkig geweest dat ik een Keramikos Favorite (ten minste ik denk dat het er een is, hij is van Keramikos, 6 hoekig en 37 cm wijd en 45 cm hoog met de opzetrand) aangelopen ben met een regelapparaat SE 200 S.

Ik heb de apparatuur gekocht de eigenaar had het geerfd en wist niet of het werkte.
Ik ben nu de oven kalmpjes aan het uitproberen met lage temperaturen (in 20 minuten naar 80 graden en daarna op tijdstip 2 naar 120 graden) gewoon even om te kijken of het functioneert.

Het lijkt erop dat alles werkt! Ik ben dan ook zeer blij met deze fijne keramiekoven met regelapparaat.

Ik zal echter om echt keramiek te stoken de oven veel heter op gaan stoken, over de 1000 graden.
Kan dit op een ruimte als een zolder van een nieuwbouwwoning (mijn ateliertje) of komt daar dan veel te veel warmte vrij en is dit slecht voor de woning?

Groetend,

Freek
gevraagd

1 antwoorden

  • Dag Freek,
    Fijn dat je een oventje hebt.
    Op zolder stoken is geen probleem.
    Zorg wel voor volddoende ventilatie en plaats geen brandbare of ontvlambare zaken dicht bij de oven.
    De wand van de oven zal niet heter worden dan 100 C.
    succes
    Hans
    P.S. als je de zoekfunctie gebruikt zul je merken dat over dit onderwerp al heel wat afgeschreven is.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.