ALGEMEEN > Ovens > Een oven... en dan?

Een droom komt langzaam uit. Eerst met een groepje vrienden aan het boetseren geslagen. Eerst nog op iemand zijn werk bakken. Nu inmiddels een eigen tweede hands oven in de garage staan.
Krachtstroom is aangelegd... Maar dan? Dan moet dat ding aan. En dat is eng. Doet de oven het wel, hoe werkt het eigenlijk, brand de garage niet af?
Dus..... van uitstel komt afstel? Nee, hopelijk niet.
Dus hier een paar vragen.
1. Bovenin mijn Vingerling V263 zit een gat van 7 x 7 cm. Een wasemgat? De nokdeksel zit er niet meer bij. Kan de oven aan, zonder dat mijn garagedak (hout, met bitumen dakbekleding) die zich 80 cm boven het gat bevind in de fik vliegt?
2. Ik heb nu een ovenplaat van 50 x 45 cm erin liggen, maar dan is er aan elke zijde nog maar 1 cm ruimte over, is dat genoeg om de warmte te verspreiden?
3. Heeft iemand al ervaring met het ombouwen van een oven. Dus dat dat regelsysteem ( eindtemparatuur, energieschakelaar 1 en 2, opwarmtijd 1 en 2, nabrandtijd, inschakeltijd ) vervangen is door zo'n computerschakelstysteem?
Op het werk heb ik nl een oven met een computer, ideaal: 1 knop aandoen en het werkt. Met het systeem wat op de prive oven zit..... kan ik nog niet veel. Komt wel hoor, maar ik wil graag weten hoe de ervaring van het ombouwen is.
gevraagd

2 antwoorden

  • Reparatieadres Vingerling ovens
    Schieland - Broere BV
    Schielandse Hoge Zeedijk 70, 2802 RC Gouda.
    Postadres: Postbus 105, 2800 AC Gouda,
    Telefoon: (0182) 52 11 44
    Fax: (0182) 52 24 85
    E-mail: schieland@broere.nl

    als je contact met hun op neemt, dan krijg je vast de handleiding die bij deze oven hoort.
    Zo heb ik het ook gedaan met een tweedehands oven, waar verder niets bij zat.
    succes
    beantwoord
  • Geachte dames?heren,

    het ombouwen naar een electronische regelng is door iemand die wat technich is goe te doen.
    Afhankelijk van wat aan de om e bouwen oven aanwezig is, kan men deze makelijk zelf ombouwen ( met de aanwijzeging van de leverancier) naturlijk.
    Als u informatie over het ombouwen mail me maar johnschouren@obuelectrowarmte.nl dan kan ik u desgewenst info geven.
    Afhankelijk wat de afstand tot uw plafond is zou ik zowiezo een isolatieplaat gebruiken, of door middel van isolatiestenen het gat afdichten, of twee stenen plat en een steen er bovenop te leggen zodat het gat open blijft maar toch een isolatie tussen het ovengat en plafond.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.