ALGEMEEN > Ovens > TC 40 - Keramikos oven 15ltr, 1320 grC

Hallo allemaal,
ik heb een 16 jaar oude TC 40 van Keramikos gekocht van iemand. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Ik hoor het graag! Vast bedankt weer voor jullie hulp!
Groetjes, Coraline
gevraagd

9 antwoorden

  • beantwoord
  • .....of de Nederlandse handleiding: www.keramikos.nl/.../handleiding_tc_40_nl.pdf
    beantwoord
  • Hallo Lucien en Jeltje,
    Super bedankt voor jullie reactie. Handig in het Nederlands ook:) Hebben jullie wel eens met deze oven gewerkt? weten jullie of dit een goede oven is en volgens de handleiding stookt hij tot over de 1300 graden dus ook porselein?
    ik hoor het graag weer:) Groetjes, Coraline
    beantwoord
  • Coraline, De Bentrup TC 40 is géén oven, maar een regelapparaat voor ovens.
    beantwoord
  • Ah ja, stom! Ik zoek me naar na de naam van de oven en wist dit al? Lekker slim:)
    Ik heb een 2 hands oven van Keramikos gekocht. Het enige wat ik kan vinden over de oven is: keramiekoven 25l 1320 C. MPA. Verder geen type want die hebben geen naam of nummer ofzo. Ik ben benieuwd of iemand ervaring met deze oven heeft. Vandaar. Ik heb hem nog niet gebruikt. Doe momenteel de opleiding in Gouda en ben (duidelijk:)) niet thuis nog in de ovens!
    Weet je wat meer hierover? Groetjes, Coraline
    beantwoord
  • MPA: Micro Processor Aansluiting. Geen oventype. Jammer.
    beantwoord
  • Okay. Wordt moeilijk dus? Ik zal nog eens bellen naar Keramikos.

    Dank je voor je antwoorden:)
    beantwoord
  • Hallo Caroline, stook zelf ook sinds 1997 met dezelfde oven, Keramikos 25ltr/1320oC/mpa. Gebruik deze met de Bentrup 405/20. Perfecte oven, ongeveer 600x gestookt, veel steengoed tot 1250oC, alsook regelmatig met kristalglazuur en porcelein tot 1310oC.
    Nog geen defect e.o kosten aan gehad, de elementen beginnen nu echter wat uit te zakken, mag ook wel na dit gebruik lijkt mij.
    beantwoord
  • He Henk, Dank je voor je reactie! Super te horen dat hij goed bevalt. Ik ben hem nu aan het installeren en ga dan voor het eerst stoken. Doodeng:)
    Deze is ook al wat ouder maar ja, ik moet ergens beginnen natuurlijk. Hij ia alleen niet vaak gebruikt, misschien scheelt dat wel. Heb je misschien nog tips voor een beginner? groetjes, Coraline
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.