ALGEMEEN > Stoken > hoe lang iets op een bepaalde temp. bakken?
hallo,
ik zou graag biscuits willen bakken en heb een vingerling automatic gekocht. Het is type 30-30, maar de gebruiksaanwijzing die ik bij jullie vond van type v230 lijkt veel op mijn oven. Wat ik mis is een indicatie hoe lang iets op een bepaalde temp. moet bakken. Bak je iets op 1200 omdat je het buiten wilt zetten een paar minuten op die temp. of een paar uur....geen idee. Graag reacties hierop. bedankt Daisy.
ik zou graag biscuits willen bakken en heb een vingerling automatic gekocht. Het is type 30-30, maar de gebruiksaanwijzing die ik bij jullie vond van type v230 lijkt veel op mijn oven. Wat ik mis is een indicatie hoe lang iets op een bepaalde temp. moet bakken. Bak je iets op 1200 omdat je het buiten wilt zetten een paar minuten op die temp. of een paar uur....geen idee. Graag reacties hierop. bedankt Daisy.
3 antwoorden
-
normaal gaat de t° in stappen, heb je geen gebruiksaanwijzing bij de oven ontvangen, want niet alle klei is gelijk en normaal doe je eerst een ruwbak tot 950° en dan nog eens naargelang het glazuur een hogere t°, op 1200° zal het werk meestal wel mogen buiten staan, het is te zien of er water in kan of niet (vorst), bij de meeste ovens duurt het wel een paar uur vooraleer deze temperatuur bereikt is en hij slaat dan automatisch af, maar je zet er je werk koud in, maar dat zal je wel weten hé
-
Beste Daisy,
als je oven de eindtemperatuur heeft bereikt kun je deze een tijdlang aanhouden, dat heet pendelen.
Een half uur pendelen is vaak afdoende.
N.B niet alle ovens hebben de mogelijkheid tot pendelen.
groeten, Hans -
Beste Daisy,
Voor biscuitbakken geldt: als de gevraagde temperatuur bereikt is, is dat voldoende. Je hoeft die temperatuur niet vast te houden. Dat moet meestal wel bij een glazuurbak. Als je oven de pendelmogelijkheid niet heeft kun je een wat hogere eindtemperatuur aangeven, bijvoorbeeld 20-30 graden hoger. Dat geeft
meestal ook een goed resultaat.
Jaap Bergisch
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.