ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Opzoek naar mislukt glazuur
Ik ben opzoek naar een manier om glazuur na b.v. drie jaar te laten verslijten.......
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt , Gwen
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt , Gwen
6 antwoorden
-
Beste Gwen,
De vraag is me niet helemaal duidelijk, is de bedoeling dat het glazuur een versleten/oud uiterlijk krijgt ?
Zandstralen is dan een mogelijke werkwijze.
succes
Hans -
Beste Hans,
het is de bedoeling dat de illustratie op de vaas na 3 jaar (of later) te voorschijn komt. Het glazuur zorgt voor de bedekking van de illustratie maar is tevens zo beschermend dat de illustratie waarschijnlijk nooit te voorschijn komt. Het mag er oud uitzien maar je koopt m als nieuw en wit. Dus ik weet niet of zandstralen al meteen een verwerend beeld geeft of dat het glazuur zwakker word.....en alsnog de illustratie naar buiten brengt.
bedankt, gr Gwen -
Beste Gwen,
wat je zou kunnen proberen is om een glazuur niet gaar te laten worden.
Als je bv een steengoedglazuur van 1240 C bakt op 1000 C dan zit het wel vast op de pot maar het is nog niet uitgesmolten. Daardoor kan het veel sneller slijten.
Neem wel een glazuur waar geen giftige stoffen inzitten want die zijn dan nog niet verglaasd en dus nog steeds giftig.
succes
Hans -
Beste Hans,
Goed idee , ga ik proberen!
Heb ik nog een vraag , hoe kan ik een metaal soort in illustratie vorm
in mijn vaas verwerken, en die oxiderend te voorschijn laten komen?
Koperpasta?
Alvast bedankt, Gr Gwen -
Hoi gwen,
als ik het eerste gedeelte van je verhaal goed begrijp dan moet de top laag er op een gegeven moment afslijten zodat de illustratie te voorschijn gaat komen...
Ideaal hiervoor zijn lusters dat is een derde brand in de keramiek ( denk maar aan het servies met het gouden randje) dat ligt op de glazuur en het slijt er op een gegen moment behoorlijkl af.
tegenwoordig heb je hier allerlei tinten in waaronder goud, zilver, paars, groen ,blauw en nog vele andere kleuren ook parlemoer.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
ze zijn te koop bij Cock keramiek te Berschenhoek.
Vr. Gr. suus
www.suuskeramiek.com -
Beste Gwen,
Voor metaal is de al genoemde luster de oplossing.
succes
Hans
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.