ALGEMEEN > Stoken > kosten bij cursus

ik ga een cursus keramiek geven, maar weet niet goed wat voor prijs ik voor bis quitstook en glazuren moet berekenen.
heeft iemand hier ervaring mee?
gevraagd

11 antwoorden

  • Hallo Trudy,

    Ik heb ooit eens een keer een berekening gezien ergens op een site en daar kon ik wel achter staan. Hij is als volgt: hoogte x breedte x 0,02 euro. Als het werkstuk dan bijvoorbeeld 10x10 cm is dan is dat 100 x 0,02 = 2 euro.
    Zelf reken ik 0,04 cent en dat is dan tevens voor de glazuurbrand. Dus voor twee keer stoken. Dan hoef je maar 1 keer af te rekenen.
    Ook lees je wel eens dat het per kilo gaat maar dat vind ik niet zo'n goed idee. Als je dan twee maal hetzelfde werkstuk hebt maar het een is een stuk dikker dan het ander, moet de een veel meer gaan betalen dan de ander.
    Ik ben net zelf gestart met lesgeven. Mocht je nog meer vragen hebben wil ik je met alle plezier helpen.
    Op mijn "blogspot" kun je misschien ook nog wel wat informatie vinden http://letdekok.blogspot.com
    Succes!

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Hoi Let,

    Zelf stook ik regelmatig voor anderen bisquit. Ik reken altijd 2,00 de kilo.
    Wel is het zo dat bij een volle oven van een persoon ik 12,50 maximaal reken.
    Het voordeel van bisquitwerk is dat dit goed stapelbaar is, zwaar uiteraard onder.
    Massief werk weegt uiteraard veel meer, is minder snel op temperatuur, dan een vaasje met dunne wanden, daarom reken ik per kilogram, maar ik hou de prijzen wel in de gaten. Mocht het totaal gewicht een volle-ovenprijs ver overschrijden, dan kort ik op de prijzen.
    Groet,
    Hanneke

    beantwoord
  • Hallo Trudy

    Ik geef zelf ook cursus en reken voor het biscuit bakken
    € 1.75 per kg en voor het bakken van glazuur reken ik €2.00 per kg . Want bij glazuur kan er ook minder in de oven,omdat je de werkstukken verder van elkaar moet plaatsen.

    Joke Kusters
    beantwoord
  • Zelf hou ik de prijzen aan die keramikos heeft, zit je altijd goed
    beantwoord
  • Hoi Marijcke,

    Even een vraag.
    Hoe liggen de prijzen van Keramikos?
    Op de site kon ik dat niet terug vinden.
    Groet,
    Hanneke
    beantwoord
  • Nou, ik geloof dat ik maar wat hoger moet gaan zitten met mijn 1 euro per kilo.
    Niet dan????

    Marrie.
    beantwoord
  • De bakprijzen van Keramikos staan in de catalogus:
    Biscuit / glazuur (923 °C / 1000 °C): 2,75 per kilo
    Glazuur / steengoed (1100 °C / 1260 °C): 3.- per kilo
    beantwoord
  • Dan zit ik met mijn 2,00 per kilo voor de bisquitbak in ieder geval niet te hoog en mag Marrie haar prijzen met een gerust geweten verhogen.
    Rekenen hun ook een prijs voor een volle oven?
    Wel fijn om te weten in het vergelijk.
    Groet,
    Hanneke
    beantwoord
  • 't Zal natuurlijk ook van belang zijn hoe groot de oven is??
    Ik heb er één van 50 en één van 200 liter.
    Daar zit nogal wat verschil in.....
    Marrie.
    beantwoord
  • zit bij de bakkosten van glazuur, ook de benodigde glazuur?
    zo nee, wat is daar dan de norm voor?
    beantwoord
  • Hallo Trudy,

    Zelf heb ik 2 cursussen gevolgd, en dat kostte, als ik het me goed herinner, 200 euro voor ongeveer 12 lessen. Ik had dan 1 keer per week les, en je mocht ongeveer 5 werkstukken maken, laten bakken en glazuren. Dat zat allemaal bij de prijs inbegrepen.

    Groeten,

    Flora
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.